Hayatdan Gelenler

Kimi gün bir böcek, kimi gün, bir çiçek gibi soludum hayatı. Kuş olup uçtuğum da oldu ama kuş bakışı bakmadım kimseye! Ne yağmurdan kaçtım, ne de doluya tutuldum. Gün oldu zamansız soldum, gün geldi vaktinden erken açtım. Güneşte donduğum, karda yandığım günleri de bilirim. Kelebek olmamak için, koza da saklandığım yılları hiç sormayın! Ya yerden biterdim, ya da gökten zembille inerdim hayata. Kimim kimsem yoktu, acımı paylaşacak. Belki de vardı, ben paylaşmayı beceremedim kim bilir? Başkasının acısını pek güzel paylaşırım, iyiyimdir hatta bu hususta.

Biriktirmeyi severim. Bu yüzden de infilak ettiğim çok olmuştur. O anda yanımdaysanız kaçın! Çünkü en ufak parçam bile ağır tahribat yaratır ve geçmeyen iz bırakır. Hayattan korktuğum hiç olmamıştır benim. Ölmekten de korkmam. Korktuğu başına çabuk gelirmiş insanın, işte bundan korkarım. Yaşarken ölmekten o kadar korkuyorum ki, bu yüzden midir olmama sebep olan bu ölümler? Olmak, ölmekten daha zordur bilir misiniz? Olanlar bilirler! Ben, daha yolun çok başındayım ama buna rağmen verdiği sancı, ızdırap öyle dayanılmaz ki! Düşünsenize, sizi bir kaşık suda boğacak birinin iyiliği için Allah'a dua etmek nasıl bir şeydir? Sizi seven birine dürüst olmak adına, "seni sevmiyorum" diyebilmenin sancısı? Ya da tam tersi; sevmeyen birini sevebilmek durumu!? İnandığıma güvenip, güvendiğime inanarak yaşıyor olmam, bu yolda ki gözü kararlığım, beni bile ürkütmüştür zaman zaman. Karşımdaki nasıl ürkmesin!?

Hayatım boyunca, parayla pulla hiç işim olmadı mesela ama paranın benimle olan işi hiç bitmedi. Eli hep cebimdeydi. Şikayet de etmiyorum tabii ki. Bilakis memnunum elbet bu durumdan. Eli cebimdeydi dediysem, ıkta kalmayacak kadar şükür. Para sayanla da işim olmadı, adam sayıyorsa ne ala! Benim için, dünyanın en zengin adamı, gönlü zengin ve duygu adamıdır! Anlayan anladı ne demek istedğimi. Hayatdan gelenlerim, huyuma suyuma gitmekle kalmadı, kanıma işledi!

15 yorum:

4P dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Zeyno dedi ki...

Ferrarim olsa satar mıydım bilmiyorum ama?:)) Lafın bittiği yer oldu yorumun...

"leb" demeden... dedi ki...

ben biliyorum; satardın.

parasını da Bodrum'da çatır çatır yerdin .)))

Zeyno dedi ki...

Beraber yerdik, hamakta di mi? :))))

zihni örer dedi ki...

İnsanoğlu (ve kzı) öyle karmaşık bir cebir problemi işte!
çok yerde "yerine koyma" metoduyla çözülebilir de, o "olmak hali"nde "yok etme" metodu işliyor sadece!
Ama çözümsüzlük de bazen dikkat yeteneğinin provası olabilmekte.
Önemli olan çöpe gitmemek.

Zeyno dedi ki...

''Hiç'' olabilirse insanoğlu (ve kızı) çöpe gitme durumu olabilir mi?

zihni örer dedi ki...

"o" tek başına ise,
solda ise,
ondan ne çarpan olur,
ne de çarpılan.
bu durumda
"hiçlik" sıfırın bir fonksiyonu olduğuna göre,
çöpe gitme durumu büyük olasılık.

solda olmak somut olmaktır;
kaderci değil,
biraz da protest olmak, kolay pes etmemek....

Zeyno dedi ki...

hİçe dönme durumunu kast etmiştim ben, sanırım aynı hiçlikten söz etmiyoruz? İnsanın yaşadığı hayat kader değildir ki...

zihni dedi ki...

konuyu taşmışız evet,
makale ile ilşkisi zayıf olmuş!
"hiçe dönme" vurgusu ıskalanmış.

hiçlik ile sıfır arasındaki bağı kurmaya zorlanırken olmuş olanlar:)

ee? nerde kalmıştık:
hİçe dönme durumunu
başka deyişel,
"hiç olma durumunda çöpe gitmek"
paradoks.
çöplük boş ise, birşey gitmemiş demek. hiçlerin çöpe değil....

hay allah! çıkamıyorum ve boğulmaya başladım:) siz kalbinizden sızanları anlatın yeter.
öyle ki, kalbinizden sızanlarda şiir kokusu sezi-yorum, BUnun gibi.
Oysa
Şiir kokusunun alternatifi olmadığından, eleştirilmez(di).

Zeyno dedi ki...

Konuyu buraya siz getirdiniz:) Şiirselliğe gelince evet doğru. Şiir le alakam olduğu için de zorlanmıyorum ve hoşuma da gidiyor böyle yazmak...

zihni örer dedi ki...

şiir dediniz de aklıma geldi:)

okur musunz ayı zamanda? (yani melodik okuma?)

zihni örer dedi ki...

ha unutmuşum, konuyu oraya ben getirdim:)

Zeyno dedi ki...

Bulaşık yıkarken, temizlik yaparken okurum :))

4P dedi ki...

@xright follow et dm di dm :))

Zeyno dedi ki...

Ettim Allahın cezası ettim:)) sorucam ben sana bunun hesabı sen gel de bi dm di dm yi görüceksin!:)))


Share/Bookmark