Kelepçe

Bir gün, sana olan bu sessizliğim bozulacak ve ben hiç susmadığım kadar konuşacağım. Gözlerimi açmamak üzere kapadığımda, etrafındaki her şey susacak! Beni dinleyeceksin, gece gündüz. Yolda ayağın takılsa, taşa değil yokluğuma küfredeceksin. Şemsiye almadan çıksan ve o an yağmur başlasa, "senin yüzünden" diyeceksin. Bu şarkı benim olsun diye tuttuğunda, elektrik kesilecek. Al işte, yine benim suçum. Varlığımda bana yüklemediğin her anlamı, yokluğum sırtlayacak. Sen kendini taşımanın ağırlığını günbegün yaşarken, bir de bu yük binecek omuzlarına... Küfredeceksin...


Bütün baharlar yasaklı, bütün aşklar cezalı olacak gönül mahkemende. Düşlerin, isyan çıkaracak bir gece! Son kuruşuna kadar harcayacaksın ümitlerini, gözünün yaşına bakmadan. Çareyi kilit vurmakta bulacaksın, yüreğinin kapısına. Bütün balonlara, bütün bayramlara kelepçe takacaksın. Diğer ucu, senin bileğinde takılı kalacak. Takvimler bugünü bayram yazıyor'u dinledikçe... Söylesene neye yarayacak? Bütün kafesleri kıracak, bütün sapanları toplayacaksın çocuk ellerinden. Ve müebbede mahkum edeceksin dilini, söylemediklerinden... Cezası ağır olacak, hayallerinin! Gerçeğe cesaret edemediklerinden... Küfredeceksin...

Bazen esen bir rüzgar olacağım, bazen de düşen bir yaprak...

 Çabuk ol. Kendine geç kalıyorsun. Dikkat et! Hayatı ıskalıyorsun...

0 yorum:


Share/Bookmark